ما، ایرانی ها بی شرف ترین موجودات عالمیم!!

اول اینها را بخوانید:

آسیب شناسی «دخترهای ناز ایرونی»!

خودمان را درست کنیم، وب پیشکش!

______________________________________

ما، ایرانیها، دچار انحطاط اخلاقی هستیم.

ما، ایرانیها، پست ترین موجودات عالمیم.

ما، ایرانیها، از قدیم الایام، بی شرف ترین موجودات جهان بوده ایم. در همیشه تاریخ، ملتی به چاپلوسی و دورویی و حسودی ما ایرانی ها وجود نداشته است.

ما ایرانی ها، گَنده دماغ ترین و خودپرست ترین موجودات جهانیم.

هیچ ملتی به اندازه ما ایرانی ها، دروغ گو و زیرآب زن نیستند.

فکر می کنیم که آقای جهانیم، اما هیچ پخی نیستیم.

افق دیدمان حتی به اندازه نوک دماغمان هم نیست.

نه تنها هیچ وقت به کسی کمک نمیکنیم که موقعیت بهتری داشته باشد، از روی حسادت، همدیگر را زمین می زنیم تا از ما جلو نزند کسی.

عادت کثیفی داریم که از خودمان تعریف کنیم، اما بی شعورترین افراد عالم را می توان در این مملکت جست.

کودکانمان اولین چیزی که می آموزند دروغ گویی و دوروریی و حسادت است.

در دبستان و دبیرستان الفبای دودره بازی را یاد میگیریم، در دانشگاه، تحصیلات تکمیلی زیرآب زنی و دو رویی را فرا میگیریم. در سربازی، آموزش عملی را از سر می گذرانیم و مثل یک مرد! وارد جامعه می شویم.

حاضریم بمیریم از گرسنگی و همسایه مان، لقمه بزرگتری نداشته باشد.

تمام زندگی مان شده است دست و پا زدن در یک زندگی سگی. برای دو ریال بیشتر و کمتر، پا می گذاریم روی هر چه شرف و شعور است.

تازگی ها اینجوری نشده ایم. همیشه خدا همینطور بوده ایم.

کودکمان اولین چیزی که یاد میگیرد، اینست که کسی نفهمد که ما درخانه چه میکنیم، یا چه میخوریم و چقدر پول داریم. می آموزد که مبادا بگذاری کسی از تو ببرد. می آموزد که نقابش را به همراه داشته باشد. همیشه به همراه داشته باشد. می آموزد که درس بخواند خودش و نگذارد که دوستش درس بخواند تا نمره بهتری بگیرد.

نوجوانان می آموزند که هر چه می خواهند بکنند، اما کسی نفهمد.

ادبیاتمان پر است از آموزش دروغ گویی و آموزش دودر کردن فلان حاکم و فلان قاضی. گلستان بخوان تا بیاموزی دودره بازی و نان به نرخ روز خوردن را.

در این مملکت از همان اول می آموزند که کارت را دودر کنی، هر که بیشتر دودر کند، انسان موفق تری است.

اگر کار کنی، احمقی و خر.

دودره، زرنگ است و همه به او به چشم یک انسان موفق نگاه می کنند.

با افتخار، سینه سپر می کنیم و از دودره بازیهای مدرسه و سربازی و شغلمان می گوییم و به خودمان افتخار می کینم که بقال و راننده تاکسی و رئیس اداره و همسر و همکار را دودر کرده ایم.

اگر کسی از این کارها نکند، احمق است و پپه و بی عرضه.

افتخاراتمان، به تعداد ج… ه هایی است که بلند کرده ایم و پولش را نداده ایم.

انگار که همه عالم و آدم حق ما را خورده اند و مدیون ما هستند.

هر که دو ریال از ما بیشتر داشته باشد دزد است و پدر سوخته و در اولین فرصت باید گردنش را زد.

در هر شغلی که باشیم؛ جایمان آنجا نیست. به خاطر بی پولی و نداشتن پارتی کارمان به اینجا رسیده، و گرنه همه مان خداییم.

کافی است یک جاییی بشنویم که غذای مفتی می دهند. جماعت از سرتاسر کشور هجوم می آورند و لگد می زنند و فحش خواهر و مادر می دهند تا یک لقمه بیشتر، غذای مفت بخورند. آن وقت ادعایشان ک…ن خر را هم پاره کرده است.

انگار کل آسمان شکافته و ما آمده ایم بیرون. انگار که غیر از ما همه مشتی بوزینه بیش نیستند.

بی شرفیم. اخلاق نداریم. به هیچ چیزی احترام نمی گذاریم. فقط حسودی بلدیم و دودره بازی.

ما، ایرانیها، دچار انحطاط اخلاقی هستیم.

_______________________________

1- بله. من به همه این حرفها اعتقاد دارم.

2- این نوشته کاملا از روی آگاهی و همراه با عصبانیت شدید نوشته شده است.

3- این نوشته سیاسی نیست و ربطی به هیچ شخص خاصی ندارد.

4- هر کی هر چی دلش می خواد بگه، بگه. من حوصله بحث کردن ندارم.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Del.icio.us :: Digg :: Stumble :: Furl :: Friendfeed :: Twitthis :: Facebook :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

یک دیدگاه برای ”ما، ایرانی ها بی شرف ترین موجودات عالمیم!!

  1. raoros

    می گم یه لیوان آب خنک میخوردی بعد اینا رو به سمت ما شلیک می کردی!!!!
    😀
    _______________________
    خوردم که تازه شده این

  2. پاپک

    درود
    اگه کتاب خلقیات ما ایرانی ها رو از جمالزاده بخونی ،
    میفهمی که بیشتر خارجی هایی که به ایران اومدن و از نزدیک
    با ماها معاشرت کردن نظرشون همین بوده
    متاسفانه…

  3. man

    movafegho mokahalefam, bahs ham nadaram, dsata bala taslim, taraf hesabi az pa daret ovordeha, khodaro shokr HANOOZ be in didgah kamlan naresidam, khoda kone naresam…
    _________________
    خدا کنه نرسی

  4. حسین ج

    کم هم بیراه نگفتی .
    الان که دارم به این موضوع فکر میکنم میبینم که حتما همینجوری هستش و چیز دیگه ای نمیتونه باشه .
    چون واقعا اینطوری هستیم.
    البته باید به این نکته اشاره کنم که از حق نگذریم انسان درست و حسابی هم در ایران وجود داره. که به فکر دیگران هم هستند و همه چیز رو برای خودشون نمیخوان.
    یا حق
    _____________
    طبیعیه که توی جامعه به هر حال آدم حسابی هم حست. ولی برآیند این جماعت اندک و اون تعداد فراوان، متاسفانه اوضاع رو بدجوری خراب کرده

  5. amin tabrizi

    تند رفتی.همچین چیزهایی تو همه کشورها هست.حالا کشوری مثل ایران به علت عقب موندگی کمی بیشتر.لحن صحبتت هم تند بود و صحیح نیست.

  6. هزاران نقطه

    این عصبانیت قابل درک می تواند باشد اما زبان تند، نه. خیلی از این ها آسیب های اجتماعی هستند که الزامن لایق ساختن فحش ندارند. ضمن این که آدرس دادن درست این آسیب ها، شاید کمکی بکند اما هوار زدنشان، شاید نه. ارادت.

  7. مجتبی

    بزار منم بهت بگم که خوب بود می‌نوشتی من استغفرالله خدا هستم و از درون همه انسانها باخبرم که از اول شخص جمع ( ما ) استفاده کردم
    ممنون از این همه لطفی که داشتی و به همه هموطنات تا تونستی چرت و پرت وصل کردی
    اگه تو گلستان و خوندی این همه اطلاعات داری باید می رفتی استاد ادبیات می‌شدی
    قشنگ !!! برو از اونور آبیا که اینقدر آدمهای خوب و پاکی هستن بپرس ببین دربارۀ گلستان و بوستان ایران چی می‌گن
    من از شدت خود بینی و وطن پرستی و اینجور چیزا این نظرو برات نذاشتم ، فقط خواستم بگم چشتو قشنگ باز کن و قشنگ فکر کن بعد هر چی خواستی بنویس
    آخر پستتم خوشم میاد واقعیتو می‌گی » این نوشته کاملا از روی آگاهی و همراه با عصبانیت شدید نوشته شده است. »
    قسمت اولش از نظر من مزخرفه ولی قسمت دومش واقعیته
    کسی که عصبانیه معمولا دهنشو باز میکنه و چرت و پرت بار ملت می‌کنه
    بازم بهت می‌گم برو یه خورده راجع به مزخرفاتی که نوشتی فکر کن
    ________________________________
    1- من خدا نیستم.
    2- اتفاقا خوندم. استاد هم هستم. (بهتره بگم بودم. ترک کردم!)
    3- من هیچ جای اون نوشته نگفتم که اون ور آبیا آدمای خوب و پاکی هستن. چیزهایی هم که اونا میگن واسم مهم نیست. چون خودم بهتر میتونم تحلیل کنم و نیازی به کسی ندارم.
    4- اتفاقا هر دو قسمتش واقعیته.
    5- ممنون!

  8. تنها ترین

    هووووووم…. هر چند یه جورایی بعضیاشو باور دارم … ولی چرا انقد عصبانی حالا داداش؟؟؟ Take it easy!
    خوب باشی
    __________________________
    واقعا دیگه نمیشه سهل گرفت. نمیشه!

  9. محمد

    متاسفانه بعضي از چيزهايي كه گفتي در وجود من هم هست.
    مشكل اينه كه تمام اين خصوصيات هميشه در بين ما در حال رشده و هيچ وقت سير نزولي نداشته.

  10. عباس

    دوست من سلام اين واقعيتها در ذات تمام انسانها هميشه هستش مهم اينه که بتوني چه جوري کنترلش کني وگرنه حسادت رو همه داريم دروغ رو همه بلديم اما موقع استفاده از اون بايد بدونيم در چه حالي هستيم. با تمام احترامي که به عقيده ات ميذارم بايد بگم درست اين واقيعتها وقتي افشا ميشه که آدم از يک چيز ضربه خورده باشه و اون موقع است که هر چي دلش ميخواد ميگه. انگار بعضي ها ميگن آقا تو دعوا حلوا خير نمي کنن يعني بدون توجه به کنترل حواس هرچي دلمون مي خواد ميگيم تا زماني که بتونيم خودمونو کنترل کنيم اما اين کنترل هم زمان داره و در همه متفاوت است در بعضي ها در آن واحد قابل کنترله اما در بعضي ها هم ممکن روزها ماهها و سالها و حتي تا ابد طول بکشه. پيشنهاد ميدم بعنوان يک دوست پيشنهاد ميدم زندگي رو علي رغم بعضي از واقعيتها از دريچه مثبت نگاه کن. موفق باشي دوست من
    ————————-
    مرسی از نظرات واقع بینانه. باهات موافقم که «درست اين واقيعتها وقتي افشا ميشه که آدم از يک چيز ضربه خورده باشه و اون موقع است که هر چي دلش ميخواد ميگه» اما به خیلیهاش معتقدم. فارغ از عصبانی بودن یا نبودن.
    اما گفتی که » پيشنهاد ميدم بعنوان يک دوست پيشنهاد ميدم زندگي رو علي رغم بعضي از واقعيتها از دريچه مثبت نگاه کن.»، قبول، سعی میکنم اما تو فکر می کنی که چیز وافعا مثبتی توی این زندگی باقی مونده یا نه؟

  11. عباس

    دوست مهربونم سلام از حرفات معلومه که بعد از هر عصبانيتي آرومتر از اوني ميشي که قبلاً بودي و اما چيز مثبت ميخواي پيدا کني دور و ور خودتو بگرد اوليش وجود خود شماست و انرژي مثبتي که از خودت بروز ميدي و باعث جذب هم نوع خودت ميشي دوميش زندگي روز مره ماست که علي رغم تمام گفته هات در بالا هنوز مثل کوه وايستاديم و داريم زندگي مي کنيم سوميش تلاش که روز بروز داريم در اين آشفته بازار تلاش مي کنيم که سري بين سرها باشيم چهارميش وجود نزديکان پدر مادر زن فرزند و تمام آنکساني که نه شما بلکه آنها به شما وابسته هستند دوست من الان هم هنوز چيزي نشده بنده به شما وابسته شدم و خداييش اين خودش مثبته همه ما کمو بيش با مسائل مادي سردر گريبانيم و با مسائل روزمره که چکيده اي از آن را در بالا فرموده ايد اما بيايم با تمام اين واقعيتها الگويي باشيم براي هم نوع خود و بجاي دافع بودن جاذب باشيم فعلاً خدانگهدار دوست من ببخشيد اگر جسارت کردم و از خوبي شما سو استفاده کردم

  12. ابولوءلوء فيروز اهوازي

    درود
    تمام صحبتهاي شما را قبول دارم هر چقدر كه مثبت انديش باشيم و از شعور و فرهنگ ايراني سخن گوئيم باز در آخر يك جايي از هموطن خودم ضربه ميخورم و در آنجاست كه از ته دلت لعنت ميفرستي به هر چي ايراني . فرهنگ . تاريخ . شعور و ……………………………………..
    امروزه مردم همه يا نامردن يا زن يا وطن فروش

    با سپاس

  13. اوات

    دمت گرم معلومه خودت ادم پاکی هستی
    اونی که اون بالا نوشته «سخت نگیر» خودش آدم بی خیالیه مثل بقیه ایرانی هایی که هر روز دروغ میگن و کلک میزنن و عین خیالشون هم نیست
    آدمیه که ازدیگران پول قرض میکنه اما هیچ وقت پسش نمیده، نون به نرخ روز خوره، مفتخوره، پرروه، ازت لباس و کفش و … میخواد، کتاب ازت میگیره و هیچ وقت برش نمیگردونه. در موردش هم صحبت نمیکنه. همیشه خدا از فلاکت و بدبختی و نداری خوش صحبت میکنه درحالیکه باباش از خرپولهاست. بازم میگم دمت گرم
    یه چیز دیگه جمله که هنر نزد ایرانیان است و بس احمقانه ترین جمله اییه که تا حالا شنیدم.

  14. Farbod نویسنده نوشته

    تقریبن با همه حرفات موافقم، جز اون جمله اول. من اصلن ادعا نمی کنم که آدم پاکی هستم و شاید خودم یکی از همین جماعت باشم. فقط امیدوارم که اگر اشتباهی میکنم، آگاهانه و عمدی نباشه.

  15. روناک

    من به نظرات شما درباره ی دور و بری هاتون کاری ندارم اما اینو بدونین که شما یه حقی دارین برای اظهار نظرهای شخصی تون و این تا یه جاییه از اون به بعد دیگه نه سعدی اتفاقاً از حیث ادبیات جهانی و نه فقط ایران از بعد اخلاقی، قابل تحسینه و کسی از بزرگان تا حالا اگه تمجیدش نکرده باشه مطمئناً ایراد نگرفته. اما شما دارین ازش به عنوان یه ضد اخلاق یاد میکنین، اگه شما از خوندن گلستان این طور برداشت کردین لابد خیلی آدم بد آموزی! هستین. طوری که از ترک دیوار هم بدآموزی تحویل میگیرین.

  16. Farbod نویسنده نوشته

    درباره اینکه دور وبری های من چه مدل آدمایی هستن، خب فکر میکنم ربطی به بحث نداره. و اینکه این حرف‌ها یه سری نظرات شخصی هستش، آره. فکر کنم واضحه که نظرات شخصی هستند.
    شاید شما فکر کنی که ایرانی جماعت از بعد اخلاق در جهان! قابل تحسینه، ولی خب من اینجوری فکر نمی‌کنم. هنوز هم میگم که ما، ملت بی اخلاقی هستیم.
    اینکه من از گلستان، یا هر اثر ادبی و یا هنری دیگه، چه مدل برداشت می کنم، قطعن یه امر شخصی ست که ربط داره به سواد و پیشینه و اینها که حالا جاش نیست دربارش بحث کنیم. همونطور که شما می تونی از یه گل برداشت جن.سیتی داشته باشی و یا برداشت صرفن زیبایی شناسانه. ربطی به خود اثر هم نداره. همونطور که مثلن درباره «کلیات عبید» می‌شه حرف زد، هم از دریچه ارو.تیک و هم اخلاق گرایانه. پس نمی‌شه مطلقن گفت که یه اثر، خوب هستش یا بد. اخلاقی یا غیراخلاقی. به هر حال شما هستین که با نوع نگاهتون به اثر، اونو شکل می‌دین.
    بازم تاکید می‌کنم که هنوز نظرم بر بی اخلاق بودن ایرانی جماعت، سرجاش هست. طبعن صد در صد آدما رو نمی‌گم. اما وجه غالب، این مشکلو دارن.

  17. روناک

    حالا که قطعاً جای بحث درباره ی دیدگاه آدمها نسبت به طبیعت و تاریخ نیست و بحث ما هم قاعدتاً فلسفی نیست اما من برای خودم ترجیح میدم موقع اظهار نظر نسبت به (تاکیداً میگم)فرهنگ آدمها یه خط قرمزو رعایت کنم که احساس میکنم شما(در حال عصبانیت) این کار رو نکردین و نقطه ی اوجش همون گلستان ستیزیتون بود

  18. Farbod نویسنده نوشته

    خب من فکر میکنم بحث درباره خط قرمزها یه خورده طولانیه، اونم اینکه ما معمولن چیزیو خط قرمز حساب می کنیم که مقدس محسوب میشه، به عبارت درست تر خودمون بهش تقدس دادیم، و من به امر مقدس به اون مدل متداولش معتقد نیستم و معتقدم یکی از بزرگترین مشکلات ما همین خط قرمزها و مقدس کردن پدیده هاست. همین هاست که اجازه نقد نمیده، تا جایی که چیزی مثل گلستان، میشه یه پدیده مقدس، یه خط قرمز که نباید بهش چیزی گفت. یا نقدش کرد. یا حتی بهش فحش داد!

  19. محسن

    دوست من سلام:
    همه اینایی که میگی درست اما جیگر یکم به فکر سلامتیت باش. این چیزا ازقدیم بوده هست وخواهد بود من وتو همبا این حرفا نمی تونیم درستش کنیم

  20. salar

    داغ دلم را تازه کردی
    منو یاد بچگی هام انداختی
    وقتیکه رفتم راهنمایی روزی نبود که معلم ها منو شلاق نزنن
    هرکی به جایی میرسه همین میشه
    قدیمی راست میگه :نو کیسه عبا دیده بر بشن قبا ریده

    حق گفتی
    میخوامت

  21. محمد حسن

    دوست بسیار عزیز تنها می توانم به شما تبریک بگویم وبدان اگر با این واقعیتهای که نوشته ای فقط 2 نفر را راهنما شده باشی پیروز شده ای موفق باشی.

  22. ساسان

    هر چی لایق خودت بوده به ایرانیا نسبت دادی پست بیشعور بی شرف.. اگرم خواستی بیشتر به بی شرف بودن خودت و رهگذر فکر کنی برو به بلاگش

  23. مقیم کانادا

    به صورت کاملا اتفاقی این پست را دیدم… دو سالیست که من کانادا زندگی می کنم… متاسفانه همه ی این متن درسته… در خارج از ایران هم این فرهنگ و اخلاقیات شدیدتر وجود داره… البته انسان های نیکی هم به ندرت یافت می شن که واقعا ارزشمند هستن… البته در میان ایرانی هایی که برای تحصیلات تکمیلی آمدهاندوو از جامعه ی مهاجران اطلاعی ندارم

  24. آندره وارتانیان

    خیلی کم گفتی عزیزم جان…
    دنبال چند صفت دیگه هم میگشتم نتونستم پیداش کنم، از قلم انداختی…
    اما به هر حال، تأبو شکنی قدرت تفکر و جرأت زیادی میخواد…
    باشد که بعضی ها از رویاهای افتخارات 7000 ساله بیان بیرون

بیان دیدگاه