مهدی مافی – رفقای قدیمی

من کلن موزیک کانتری را دوست دارم، هر چند که به نظر خیلی ها ممکن است چیپ باشد و بی کلاس (!!) اما حس خوبی دارم نسبت به این سبک. ریتم و انرژی که در موسیقی کانتری هست به نظرم در هیچ سبک دیگری به این حالت شاد و سرخوشانه وجود ندارد. قبلن در یک پست، یک نمونه از موسیقی خوب کانتری را گذاشته بودم. (Rednex – Cotton Eye Joe)

اما خودم یادم نمی آید که تا به حال نمونه ای از موزیک کانتری را که در ایران یا خارج، به فارسی ساخته شده باشد دیده باشم و شنیده باشم. یکی دوسال پیش این آهنگ را اولین بار از شبکه «ایران موزیک» شنیدم با یک کلیپ سردستی که انگار در حیاط خانه ای ساخته شده بود و با آنکه سعی شده بود که فضای سبک کانتری را داشته باشد، چندان کار موفقی نبود.

این بار آهنگ «رفقای قدیمی» یا «دوستان قدیمی» کار «مهدی مافی» با یک کلیپ شسته و رفته تر پخش شده است و به نظرم کار فوق العاده ایست. برخلاف خیلی از راک ها، رپ ها و هاردراک های ساخته شده در داخل ایران، متن خوبی دارد که برای ترانه ای با این مقیاس، می شود گفت عالیست. نوع سازبندی و تنظیم هم به نظرم خوب است و خوب هم اجرا کرده آهنگ را و ویدیو هم خوب است. در مجموع کار خوبیست. هم بسیار به ریشه های کانتری وفادار است و هم سرخوشی و شادمانی سبک را در آهنگ و متن و ویدیو نشان داده است. بشنوید و ببینید.

موسیقی:

ویدیو:

—–

پ.ن: درباره خود مهدی مافی یا گروهش نتوانستم اطلاعاتی پیدا کنم، اگر کسی اطلاعاتی داشت خوشحال می شوم اضافه کنم اینجا.

یک دیدگاه برای ”مهدی مافی – رفقای قدیمی

  1. kappoo

    این پلیره اجرا نمی کنه! 😦
    راستی جواب کامنتتو همونجا تو کامنتدونی خودم برات گذاشتم… فقط در همین حد که اون آهنگه رو داریش بهم بدی؟ برا خودم ایراد داره و البت الان رو پیج هست😉
    ——
    مطمئنی اجرا نمیکنه؟ خودم که نمیتونم بشنوم به علت مشکلات فنی ولی فکر میکردم درسته! :))
    اوهوم! آهنگ رو برات ایمیل می کنم.

  2. Armin

    salam khaste nabashid, man 1sali mishe k donbale in ahangam, hamin mehdi mafi ro migam, tahala movafagh nashodam peydash konam, age mitunin yejuri in ahango b man beresunin, kheyli mamnun misham azatun

  3. شهرام بزرگی

    سلام
    چگونه یی مَرد؟
    اوضاعت روبه راهه؟
    آقا بعدِ نودِ بوقی اومدی وبلاگ ما، «…» گذاشتی و رفتی؟! هرچند اون مطلبِ بی سر و تَه بیشتر از این هم نظر نمی خواست. نمی دونم، شاید خیلی خوشبینانه و خودخواهانه باشه که فکر کنم تو هم مثلِ من سرگردون موندی، و شاید دلت بخواد برگردی به سال های بچه گی. به هرحال من با اجازه ت، این فرض دوم رو انتخاب می کنم از «…»ی تو.
    در هر صورت چاکرتیم حاجی، هَوارتااااااااااااااااااااا
    از اینجا تا هرجا بخوای!
    دلمم هم خیلی تنگه برات رفیق.
    پیش ما بیا.
    وبلاگت رو هم آپ کن. ما می خونیمش
    مخلص
    یاعلی

  4. بهروز

    سلام دوست عزیز موسیقی وتنظیمش مال پسر دایی بنده پیام قلی اف میباشد اگه کاری داشتید من در خدمتتون هستم 09194542090

پاسخی بگذارید

