در مورد بالاترین و رفیق بازی های ما … حتی در یک جامعه مجازی

63.jpgخیلی وقت نیست که عضو بالاترین شدم.. شاید یکی دو ماه، شایدم کمتر! از همون روزای اول که داشتم سیستم امتیاز دهی رو کشف می کردم کم کم مشخص شد که چه باند بازی خفنی در جریانه… امتیاز دادن به لینکهای همدیگه.. حتی بی اهمیت ترین لینکها… نظر دادن های من خوبم تو خوبی و قربونت برم و نوکر لینکتم به مولا و از این مزخرفات…

از اون بدتر رفتار تحقیرآمیز اونایی که سابقه بیشتری دارن و فکر می کنند که اینجا ملک پدریشونه… جالبه.. اونوقت بگید ما ایرانیها دموکراتیم.. حقوق انسانها سرمون میشه.. نه بابا.. این سایت هم دقیقا آینه زندگی روزمره خودمونه.. و جالبه که خصوصیات ایرانیها، برخلاف سایر موجودات زنده، هیچ ربطی به محل زیستشون نداره. اوناییی که توی ممالک مترقی و لبریز از دموکراسی زندگی می کنند رفتارشون وقیحانه تر از آدمای داخل مملکته!!

من توی یک خبرگزاری کار می کنم و از سر تفریح گاهی وقتها خبر هم می نویسم.. هر چند کارم چیز دیگه ایه.. بعد از یه مدت به سرم زد که یه وبلاگ راه بندازم و خبرامو اونجا هم منتشر کنم… یه بار یه مطلبی در مورد شروع لیگ برتر نوشتم.. بعد از اینکه توی سایت خبرگزاری منتشر شد، طبق معمول توی وبلاگ خودم هم قرار داردم و به روال همیشکی، لینک سایت خبرگزاری رو زیر خبر دادم. بعد اونو تو بالاترین قرار دادم و در کمال تعجب، آقای کمانگیر، آرش قهرمان دنیای مجازی ایرانیان در سایت بالاترین، که گویی وظیفه خود می بینند که آن تیرهای کذایی را بر قلب ناجوانمردان فرو کنند، در کمال تعجب به اتهام کپی کردن، به بنده نمره منفی می دهند.. نمره دادن ایشان یا هر کس دیگری به من و کارهایم اصلا برایم مهم نیست.. چون می دانم چه کرده ام و کجای کارم درست است و کجایش غلط.. اما این اتهام و قضاوت بی منطق ایشان برای من یکی که خیلی گران بود… دیگران را نمی دانم.. نکته جالب اینجاست که ایشان حتی زحمت توضیح به خود ندادند.. حتی بعد از آنکه اعتراضم را برایشان ارسال کردم..

این یک نمونه کوچک بود که برای من اتفاق افتاده… مطمئنا برای دیگران هم از این اتفاقات کوچک رخ داده و جمع اینها، قابل توجه خواهد بود…

به شخصه ترجیح می دادم بجای این سیستمهای امتیازی و مثبت و منفی، یک موتور جستجو در سایت می گذاشتند و هر کس، لینکهای موردنظرش را جستجو می کرد..و فکر می کنم خیلی بهتر است تا اینکه خودمان را درگیر این بازیها بکنیم… البته خوبی بالاترین و این اتفاقات اخیر هم این بود که نشان داد ما کجاییم و دنیا کجا.

یک دیدگاه برای ”در مورد بالاترین و رفیق بازی های ما … حتی در یک جامعه مجازی

  1. کمانگیر

    دوست من اگر اشتباه کردم معذرت می خوام.

    ____________

    کمانگیر عزیز.. من هنوز آدم کمرویی هستم و هنوز که هنوز است، وقتی کسی از من پوزش می طلبد، دچار بحران اخلاقی می شوم.. ببخشید اگر کمی تندروی کردم
    فربد

  2. Vahid Rahmanian

    دوست عزیز من تو بالاترین عضوم، یکی از کاربرهای قدیمی آن‌جا هم هستم، ولی هیچ‌وقت احساس نکردم که آن‌جا ملک پدری‌ام هست. چند ماهی تو بالاترین فعال نبودم و حالا چند هفته‌ای هست که دوباره آمدم آن‌جا. اگر هم احساس کنم الکی وقتم را می‌گیرد و راندمان مناسب را برای‌م ندارد باز هم از بالاترین خداحافظی می‌کنم.
    در ضمن این که مرتبا هر عادت بد و غلطی را به ملیت و … نسبت می‌دهید و می‌گویید ما ایرانی‌ها ال و بل و جیمبل هستیم کمالا رفتار غلطی هست… این‌قدر سریع و کلی قضاوت نکنید لطفا. سایت دیگ (digg.com) یک سایت آمریکایی هست که بیش‌تر کاربرهایش هم آمریکایی هستند و چند ماه یک باند بازی گسترده‌ای که آن‌ها هم داشتند روشن شد و خبرش حتی تو همین بالاترین هم بود. آن‌ها هم ایرانی هستند؟

    ____________________
    دوست عزیز من… شاید کمی تند روی کرده باشم.. شاید.. نمی دانم کجا و با چه کسانی زندگی می کنی.. اما من، اینجا، تهران و در میان آدمهایی زندگی می کنم که کم از گرگ ندارند… هر لحظه احتمال می دهی که نابود شوی و از صحنه روزگار محو شوی.. می دانی چرا؟؟ انسان مجبور است که برای بقای خود تلاش کند و آنچنان جنگلی شده است اینجا که برای بقا لاجرم باید ده ها نفر را له کنی تا بمانی.. و وقتی که نخواهی له کنی دیگران را و انسان بمانی، سخت می گذرد به تو… خیلی سخت!
    فربد

  3. کمال

    رای دهی بی دلیل هست اما باندبازی به نظر من خیلی کمه.بیشتر فریبکاری برای بدست آوردن لینک دل آدم رو می زنه.

  4. srosh

    band bazi hamejaye donya hast
    vali be nazaram jalebtare ke
    ghablana migoftim iran mahde tamaddon
    va hala migim irania ele o bele an
    va age nejad shakhsiat ro shekl mide
    faramoosh mikonim ke
    khodemoon
    ki hastim

پاسخی بگذارید

